dissabte, 27 de juliol del 2013

SUCRE INVERTIT



El sucre invertit és la combinació de glucosa i fructosa. És com un almívar i substitueix una part dl sucre utilitzat en les receptes que ho indiqui.
Es fa servir molt en la indústria alimentària, sobre tot per fer gelats pel seu poder anticristal·litzant.També s'utilitza en pastisseria ja que accelera la fermentació de la massa de llevat.
Jo l'he fet a casa i després de mirar moltes receptes, m'he decidit per la del blog http://www.losfogonesdeanasevilla.com/

 Ingredients:

- 150 gr d'aigua de botella (jo l'he posat filtrada)
- 350 gr de sucre
- 1 sobre de bicarbonat i un de tartàric jo compro els del Mercadona

Preparació:

- En un cassó al foc, batre amb un batedor de barilles l'aigua, el sucre i el sobre blanc (àcid tartàric) fins que comenci a bullir. Apagar el foc.




- Deixar que es refredi fins que no cremi (uns 20-30') i llavors afegir el sobre morat (bicarbonat). Barrejar amb el batedor. Fa molta escuma però va desaparixent.




Deixar refredar del tot i posar en un pot de vidre.
Tot i que diu que no és necessari, jo l'he guardat a la nevera.






4 comentaris: