dilluns, 20 de gener del 2014

GALETES DE XOCOLATA NEGRE TIPUS "PETIT ECOLIER"


Buscant llibres de cuina que com ja sabeu és la meva passió vaig trobar un petit llibret que venia amb motllos i un tallador de galetes. Eren per fer galetes "Petit Ecolier"!!!
Aqui teniu el resultat d'una de les meves primeres receptes delllibre "Galletas de chocolate" i que no serà l'última.

Ingredients (unes 10-15 galetes):

- 200 gr de farina
- 80 gr de mnantequilla
- 80 gr de sucre
- 1/2 culleradeta de llevat tipus Royal
- 5 cl de llet

- 250 gr de xocolata negre més 50 gr de xocolata negre per enganxar

Preparació: 

- Escalfar la mantega, el sucre i la llet. Deixar refredar, anant remenant de tant en tant perquè no es solidifiqui.
- Tamitzar el llevat i la farina.
- Afegir la barreja de mantequilla, sucre i llet i pastar fins que quedi una massa homogènia.

- Fer una bola i deixar refredar a la neveraun mínim de 3 hores a la nevera

- Pre escalfar el forn dalt i baix a 170ºC
- Enfarinar el lloc de treball i extendre la massa amb un gruix d'uns 3mm. Tallar amb el talla pastes.








- Posar en una safat de forn amb paper sulfuritzat i coure uns 12'.


- Es deixen refredar i de mentres preparem les cobertures de xocolata. Desfem la xocolata al microones i emplenar els motllos. Deixar refredar a la nevera fins que solidifiqui del tot.














- Posar una mica de xocolata desfeta (dels 50 gr restants) a cada una de les galetes i posar a sobre la xocolata ja refredada.

9 comentaris:

  1. Què xulo, no?
    Com és que unes galetes t'ha quedat olt més torrades que les altres? I com fas que la mida de la massa sigui de 3mm? Tens un corró amb mides al costat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marta. Tinc unes tires de fusta per controlar el gruix de les galetes i que el corro passa per sobre. De totes maneres quan les vaig començar a fer no el vaig fer servir i unes eren mes gruixudes que altres i d'aqui el que tambe estiguin unes mes torrades que les altres.

      Elimina
  2. Aquests llibres que ja es venen amb els utensilis i tot s'han posat de moda, i trobo que és una idea fantàstica perquè poden sortir-ne galetes tan xules com les teves. Molt bé, Núria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies! Vaig comprar-lo de casualitat i ha donat un bon resultat!!!

      Elimina
  3. Aquest llibre ja l'he vist! Però veient el partit que n'has tret, el poso a la llista de pendents! T'han quedat precioses!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies Monica, venint de tu encara es millor el comentari!

      Elimina
  4. Hola Núria, delisioses galetes, tan quedat molt rebé!

    He llegit el teu comentari a la meva publicació de croissant, veig que ja els has fet, en recomanes les magdalenes del X. Barriga, jo ja les faig i les tinc publicades al blog, de fet faré un apartat només d'ell perqué ja tinc tres receptes publicades i des de que em van regalar el llibre aquests Nadals que en penso fer moltes més.

    Veig que les dues som de Barcelona, sempre penso que m'agradaria fer una trobada, anar a prendre un café i coneixer-nos unes quantes que som de Barcelona i rodalies, al menys faig seguiment de 5 que són de Barcelona. penso que podria estar bé.

    Que passis un bon cap de setmana.

    Fins aviat.

    *Pilar*



    ResponElimina