dilluns, 24 de juny del 2013

PASTÍS DE PERNIL DOLÇ I FORMATGE


Aquesta recepta va ser una de les primeres que vaig fer quan començava a cuinar. Un entrant fàcil i que sempre et fa quedar bé del llibre de la Montserrat Seguí "Cocinar és fàcil".

Ingredients:

- pa de motlle sense crosta
- 300 gr de pernil dolç
- 9 talls de formatge Havarti
- mantega pel motlle
- 2-3 ous

Preparació:

- Pre-escalfar el forn a uns 200ºC dalt i baix
- Posar mantega al motlle de plum-cake perquè no s'enganxi


- Folrar amb talls de pernil dolç que sobresortin del motlle
- Mullar el pa de motlle en ou batut. Jo he trobat unes làmines allargades però sino hi caben tres llesques sense crosta












- Posar el formatge i una altra capa de pernil












- Tornar a posar pa de motlle i així fins tres o quatre capes. Al final tancar amb el pernil que sobresurt del motlle. Si ha quedat curt posar pernil per cobrir-ho bé.
- Posar al forn uns 15-20'

 - Un cop fred desmotllar. Es pot menjar tebi o fred. també es podria servir amb sucre caramelitzat (posar sucre i cremar amb un soplet)







7 comentaris:

  1. Una recepta fàcil i força resultona. Ideal per a un aperitiu o un sopar informal, me l'apunto!

    ResponElimina
  2. És triomf segur i amb nens has decfer-ne dos!

    ResponElimina
  3. Jo també tinc el llibre de la Montserrat Seguí, i n'he tret moltes receptes, entre elles aquest pastís. Tal com dius, és fàcil i sempre queda bé!.
    Una abraçada,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiii és el primer llibre que vaig tenir i li tinc un afecte especial!!!!

      Elimina
  4. Oh! que bo aquest pastís salat! Jo també faig servir aquestes llesques llargues sense crosta de pa de motlle! Van molt bé! El provaré de fer!

    ResponElimina
  5. ostres!! el pastis que em feia la tieta!! avui no sé perquè hi he pensat i pum!!!
    si teniu canalla els encantarà!!

    ResponElimina