diumenge, 19 de maig del 2013

COCA DE "LAS CARMELITAS DESCALZAS"


Tot just en parlavem a Comunitat de receptes. cat, quan va caure a les meves mans una mica de massa mare, per donar-me salu t i sort.
Em vaig decidir a seguir aquesta tradició que fa molts anys era la manera tradicional de preparar un pa de pessic, sense nevera, ni batedora.
 Es tarda 10dies i la persona que et regala la massa mare et dona salut i sort.
massa mare
S'ha de començar un dijous i estarà llest el dissabte de la semana següent.
A mi me la van donar un dll i em vaig esperar (sense posar a la nevera) a que fora el dia indicat.

DIJOUS: Es posa la massa mare en un bol gran i si afegeix un got de sucre, i un de farina. ES tapa amb un drap.NO ES BARREJA.
DIVENDRES: Es barreja bé amb una cullera de fusta. Es tapa.
DISSABTE: No es toca.
DIUMENGE: No es toca.
DILLUNS: S'afegeix un got de llet, un de sucre i un de farina. NO ES BARREJA.
DIMARTS: Es barreja amb una cullera.
DIMECRES: No es toca.
DIJOUS: No es toca
DIVENDRES: No es toca
DISSABTE: Es separen tres gots de massa mare, per donar a qui vulguis desitjar sort. Jo he apartat dos i un l'he congelat per poder fer-ne un altre dia.
A la resta de la massa s'afegeix:
- 2 gots de farina
- 1 got de sucre
- 1 got d'oli de girasol
- 1 got de llet
- 1 got de nous, avellanes o ametlles
- 1 got de panses
- 1 sobre de llevat Royal
- 2 ous
- un polsim de sal
- un polsim de canyella molguda
- un polsim de vainilla
- 1 poma a trossos
- la pell d'una taronja ratllada
Es barreja bé amb una cullera de fusta, es posa en un motllo  i al forn a 180ºC uns 50'

Jo degut a les meves al.lergies, l'he fet amb un polsim de canyella i un gotet de Marie Brizard.

La coca queda molt bona, però el que realment és bonic és veure tot el procés.

 fermentada després de 10 diez

a la safata després d'afegir tota la resta d'ingredients




2 comentaris:

  1. Aquesta recepta porta temps, però ja es veu que el resultat és excepcional!!! A veure quan m'arriba un vaset de massa mare!!! Una abraçada! Mònica

    ResponElimina