diumenge, 12 de maig del 2013

BON PROFIT MAMA!!!


La primera i millor mestra ha estat la meva mare amb les receptes i els seus consells , a qui dedico aquest blog amb tot el recull d’olors, colors i sabors.
Fa temps que no hi ets...però mai és tard per donar les gràcies i les coses  es fan quan  un està preparat, oi?

Ella em va inculcar i ensenyar l’art i la passió de cuinar. Els seus plats senzills i molts d’ells fets amb quatre coses arreplegades, resten encara en la meva memòria.

La sopa de sèmola que no m’agradava gens i que tu deies  “si tot és pasta”.

Aquella escudella que tenia tants adeptes i la reparties amb “tuppers” pels veïns que en volien, la truita de seitó, o la carn amb bolets de tota la vida.

La crema per Sant Josep i l’arròs dels diumenges, amb l’opera o la “Zarzuela”sonant per tota la casa.

Sempre deies: On dinen quatre dinen cinc! Quanta raó. Estones d’explicar les coses del dia, riure, discutir...tot al voltant de la taula...

S’acosta el teu aniversari. Aquell dia tu sempre ens feies un regal preciat, un dinar que ens agradava. Sempre pensaves en nosaltres...

Els cargols penjats a la galeria, plat preferit del papa i els canelons sense fetge perquè al Sergi no li agradava. Aquell ànec amb peres per Nadal i l’escudella amb carn d’olla...o el capó farcit que he seguit fent jo.

Ahhh i no puc oblidar, quan vas començar a fer els teus plats estimats sense picada perquè van sortir les meves al·lèrgies... hi posaves la galeta picada i l'all  i julivert i tan bo com sempre.

La meva vida estarà sempre lligada a la cuina i al que em vas ensenyar. “Cuina però neteja, no deixis els plats bruts. No deixis que s’apilonin...”

Quants records, quants plats, quant d’amor en aquella cuina petita, calentona i acollidora.

Plats de tota la vida que es repetiran i passaran de boca en boca, com “els plats de la iaia Nuri”.

Allà on estiguis, Bon profit

2 comentaris:

  1. El que queda clar per tots els que et seguim és que la iaia Nuri ha tingut en tu la millor de les alumnes!!!

    ResponElimina