dimarts, 24 de gener del 2012

GNOQUIS (fets a casa) als 4 formatges

Ingredients: ( per 4-5 persones)

Per fer els gnoquis:

1 kg de patates de qualitat (jo utilitzo patata gallega)
1 ou
300 gr de farina
sal

Per la salsa 4 formatges:
danes
blau
crema de llet

Preparació dels gnoquis:
Bullir les patates pelades uns 30 minuts fins que estiguin fetes. Escòrrer i passar pel passapurés encara calentes.
Afegir l'ou, la sal i barrejar.
Afegir la farina i anar pastant fins que quedi compacta i no s'engantxi. La quantitat de farina és aproximada, ja que dependrà de les patates que en necessitarà més o menys.
Fer tres o quatre parts i cadascuna estirar-la en tires allargades, per tallar el que seran, després, els gnoquis. Han de ser d'1 cm o 1'5cm per que guanyen volum.
Cada trosset fer-li una mitja lluna per una banda i amb la forquilla les ratlles tan típiques dels gnoquis.
Tenir l'aigua bullint en sal, tirar i treure quan pujen a la superfície, doncs ja estan fets.
Acompanyar amb la salsa que es vulgui. En aquest cas de formatges






2 comentaris:

  1. Qué bonics! M'encanten! Me'n vaig enamorar en un restaurant a Mestre, al costat de Venècia, on en vaig menjar dos dies seguits! Els provaré! Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Tu i jo som dos ànimes bessones en moltes coses, ja t'ho vaig dir! A mi em va passar a Como i tot i que no sabran mai com menjats alla, son bonissim!

    ResponElimina